fredag den 8. marts 2013

"Walk & talk" med SWA (G)

I onsdags var jeg ude og gå tur med SWA (står for Scandinavian Women's Association) Det er velfungerende forening der startede tilbage i 1975 og er primært for skandinaviske kvinder der bosat i Singapore enten i kortere eller længere tid. Foreningen tilbyder forskellige aktiviteter ugentligt, bl.a. "walk and talk" hver onsdag. Det koster $80 om året at være medlem (eller man kan vælge at betale for hvert arrangement man deltager i) Organisationen bygger på velgørenhed og overskuddet går til trængte familier her i Singapore. Specielt unge piger der af forskellige årsager er blevet udstødt af deres familier.

Kvinden bag SWA er en dansker ved navn Lisa Thrane. Lisa har boet 12 år i Singapore og vil nu gerne give lidt tilbage til det samfund som hun føler har givet hende en masse. Lisa er meget aktiv og kører både svømmetræning og bodytoning-bootcamp gennem foreningen.
"Walk and talk"- turene koster mellem $5-$20 per gang, alt afhængig af hvor turen går hen og om det kræver betaling for indgang m.m.

I onsdags gik turen ned til "Bayfront" og "Marina Bay" som er den sydøstlige del af Singapore. I alt deltog 25 kvinder og det var en dejlig tur som gik forbi vandet og nogle skønne haver. Turen startede kl. 9.30 og sluttede kl. 12. Efterfølgende valgte vi at spise frokost sammen før vi gik hjemad igen.
Her følger nogle billeder fra turen:


"Singapore Flyer" er et pariserhjul der er 165 meter højt og der skulle efter sigende være den bedste udsigt ind over Singapore


Gruppen af kvinder som jeg gik sammen med



Det 5-stjernede "Marina Bay Sands Hotel"



Udsigt ind over Singapore



Min frokost til $3 som bestod af tre slags grøntsager og ris

2 kommentarer:

  1. Det lyder fedt med SWA, mon der var nogle du kom ekstra godt ud af det med, så I skal ses? Det tænker jeg i hvert fald kunne være fedt for dig:-) Skøn blog - og også lige en kommentar til et af de andre indlæg - jeg har også gjort gode kup i Forever 21, første gang jeg var derinde var jeg sjovt nok 22;-)

    SvarSlet
  2. Hej Mathilde :-) Dejligt at høre fra dig! Ja, det er super fedt med sådan en organisation som SWA. Tror dog at gennemsnitsalderen var omkring 45, så jeg var klart den yngste. Men de går tur hver uge, så det har jeg tænkt mig at deltage i. Godt at høre at der også er andre der handler i Forever 21 ;-) - lidt ligesom H&M synes jeg.

    SvarSlet