mandag den 25. marts 2013

Et lille Øhop til Pulau Ubin

Så gik der endnu en weekend, og det var en dejlig en af slagsen. Lørdag fik vi besøgt øen Pulau Ubin som ligger nord for Singapore; en lille granit ø der blot er 11 km lang og et par km bred. Vi tog ikke af sted alene, men sammen med større gruppe på ca. 20 mennesker. Bl. a. Martin, som Jakob arbejder sammen med, og hans kæreste Ania. Vi havde fundet turen på internettet via den hjemmeside der hedder "Meet-up.com". Det er en hjemmeside a la facebook, hvor folk frivilligt opretter arrangementer og aktiviteter af forskellig slags. Det fungerer rigtig godt og vi søgte bare på en tur til Pilau Ubin og så dukkede denne tur op. Det var en fyr der hed Owen, som var arrangør af turen. Han kører normalt en filmklub igennem Meet-up.com, men denne gang ville han prøve noget nyt. Vi skulle blot indbetale $10 i depositum en uge før vi tog afsted, pengene fik vi så tilbage da vi mødtes. Resten af turen var sådan set gratis, vi skulle blot selv betale for transporten til øen og leje af cykler når vi kom derover.
Vi startede lørdagen med mødes kl. 8.45 på en station i den nordlige del af byen, herfra tog vi bussen sammen til en lille færgehavn hvorfra vi blev fragtet med små "bomboats" (lignede små fiskekuttere) til den lille ø Pulau Ubin. Turen tog ca. 10 min og kostede $2,5 per snude. Så det var en billig omgang.

Stedet hvor vi mødtes og spiste morgenmad før vi tog med bådene til Pulau Ubin

Jakobs morgenmad (der gemmer sig selvfølgelig en lille fisk inden i bladet)

Vi går afsted mod bådene

Den lille bådehavn vi sejlede fra

Vi sejlede forbi en dejlig øde ø på vejen
Et lille foto fra båden

Så rammer vi Pulau Ubin

Det er så havnen

Sådan så bom-boaten/´fiskekutteren´ ud som vi sejlede med

Bådene måtte pænt holde i kø mens turisterne blev læsset af, der kunne max være 12 pers i hver båd

Så er vi kommet sikkert i land

Da vi kom til øen lejede vi alle sammen cykler. Det kostede $5-$10 at leje en mountainbike for en hel dag, alt afhængig af hvilken stand cyklen var i. Vi valgte dog dem til $10 dollar, da de var en anelse bedre og vi gad ikke stå ´in the middle of nowhere´ med punkterede dæk eller kæder der var faldet af (som nogle af de andre desværre måtte opleve).
Da vi havde lejet vores cykler brugte vi et par timer på at cykle rundt og se den ene side af øen, og hold da fast hvor var her skønt. Skøn natur, skove, søer, klipper og strand i skøn forening. Der var så stille og fredeligt, frisk luft og så bare det at cykle igen var rigtig dejligt. Så det nød vi i fulde drag.

Vi cykler afsted på den grønne ø

Den lille hund foran fulgte os hele vejen rundt på cykelturen, det var ret hyggeligt

Den første lille strand vi kom til og en 1 km lang bro som gik hele vejen udenom stranden

Vi kom til en skøn lille sø med helt blåt vand

Vi poserer for fotografen

Kl. 13 mødtes vi og spiste frokost sammen med de andre samt drak frisk kokosnøddesaft direkte fra kokosnødderne. Selve saften er klar og sød, og man skal lige vænne sig til smagen. Det smager slet ikke af kokos men skulle vist være godt for fordøjelsen siger de kloge :-)

Der drikkes kokossaft

Værs´god så er der serveret - Jakobs frokost bestod af tre fisk og intet andet..

Stedet hvor vi spiste frokost

Da vi havde spist, cyklede vi herefter ud og så den anden side af øen. Omkring kl. 16 havde vi sådan set det meste af øen både forfra og bagfra, så efter en lille forfriskning på en lokal café vendte vi næserne hjemad igen.
En dejlig lørdag var overstået med masser af frisk luft, skøn natur og en dejlig cykeltur.

Mere natur

En af de lokale der sejler i floden

Vi kom til en sød lille lokal café hvor man kunne få sig en drink

Vi kom også forbi et fint kinesisk tempel hvor der blev ofret appelsiner (er åbenbart et tegn på held og lykke, og så er kineserne vilde med runde former)

Vi mødte også en grande edderkop..

Martin og Jakob drikker Carlsberg - selvfølgelig

Vi mødte også Gandalf

Og så gik turen hjemad igen

Søndag tilbragte vi lidt mere stille og roligt. Først med hjemmelavet omelet til morgenmad, dernæst løbetur i parken og svømmetur i poolen, hvorefter vi slappede af, læste bøger og gik en lille tur i Chinatown. Om aftenen var vi igen en tur i biffen og så denne gang "The Croods" i 3D som er en rigtig flot animeret film fra DreamWorks. Rigtig hyggeligt at slutte weekenden af med det.

Omelet til morgenmad søndag

Filmen vi så søndag aften