onsdag den 3. april 2013

Thailand tur/retur

Så er der igen liv her på bloggen :-) Håber at I alle har nydt påsken og påskedagene derhjemme. Her går det godt. Jakob og jeg tog på en dejlig tur til øen Phuket i Thailand fra torsdag til lørdag i sidste uge og det var i sandhed rigtig skønt må man sige. Vi boede på Karon Beach som var skøn strand, med blødt hvidt sand og det dejligste turkisblå hav! Det er godt nok noget andet end strandene derhjemme (og hvad vi ellers har oplevet af strande, når vi har været ude at rejse) Vejret og temperaturen var nogenlunde det samme som her i Singapore; sol og 35 grader, dog lidt lavere luftfugtighed. Vi brugte en del tid på at bade, slentre på stranden, slappe af, læse bøger, spise god mad og ja...det var vist egentlig det vi brugte det meste af vores tid på :-) Det var især tiltrængt for Jakob som jo har knoklet på med arbejdet siden vi kom. Men det var også bare dejligt at kunne slappe af sammen et så roligt og naturskønt sted.

Vi udnyttede dog også chancen for at få billig massage. Torsdag hvor vi ankom fik jeg en pedicure (60 min for ca. 60 Dkr) Jakob fik fodmassage (også 60 min for ca. 60 Dkr) Fredag måtte vi lige prøve en Thai-massage hvilket viste sig at være specielt men vældig skønt. Først får man noget blødt og luftigt bomuldstøj på og så starter de små thai-damer ellers med at kramme alle ens muskler hårdt. Derefter hopper de op på briksen som man ligger på og går endnu mere hårdt til værks ved at vende, vride og strække ens krop i alle mulige retninger. Uhh.. det var godt og meget tiltrængt og bestemt anbefalelsesværdigt. Det kostede også ca. 60 Dkr for 1 time. Om aftenen måtte jeg også lige få mig en fodmassage og så havde også brugt alle pengene. Men hold fast hvor jeg godt gad, at det også var så billigt derhjemme!

Nu er vi så tilbage i Singapore hvor vi modtog min mor i lufthavnen søndag morgen. Det gik godt med at komme hertil og hun havde en god flyvetur. Hun fløj med Singapore Airlines og synes at servicen havde været helt i top og kunne slet ikke forstå hvor de 12 timer i flyveren var blevet af. Så det var en god oplevelse for hende. Indtil videre har vi hygget os med at se lidt af byen, shoppet, spist eksotisk mad, besøgt Den Danske Sømandskirke, set China Town, været i Night Zoo og shoppet lidt mere. Hun bliver her indtil torsdag aften hvor turen går hjemad mod Danmark igen. Inden da skal vi dog lige ud og spise indisk i Little India. De laver vildt god indisk mad herovre skal det hilses og siges.

Her er lidt billeder fra vores Thailandstur:

Sofie hygger med M&M´s piloten inden afgang

Det gør Jakob også..

Sød velkomstpynt på vores seng da vi ankom til hotellet

Vores hyggelige soveværelse som lå bag nogle skydedøre så man troede at det var et skab

Hyggelig lille detalje på badeværelset

Hytten som vi boede i

Midt i poolen var der en hyggelig lille pool-bar hvor der var happy hour hver dag fra 16-17

Det thailandske køkken byder også på meget fisk. Her er Jakobs frokost. Velbekomme!

The beach

Jakob er bare så glad for at være på stranden :-)

Så er der fodmassage. Det er til at blive helt saglig af

Sofie får pedicure..

..det kilder pænt meget! Men var dog ved at skrige meget højt da hun begyndte at gnubbe mine ben ind i salt scrub (havde liget barberet ben om morgenen! AV!) - Hun måtte pænt stoppe igen, så jeg kunne få skyllet benene i agurke-vand..tak det hjalp!

Vi nyder afslapningen i fulde drag

Fin aftenbelysning hvor træerne spejler sig i poolen

Vi skulle også lige besøge nabobyen Patong. Transporten dertil foregik med en "tuk tuk"

Det gik pænt stærkt..

Mere massage inden afgang..

Det var så Thailand for denne gang :-)