mandag den 22. april 2013

En sløret version af Night Zoo

Som lovet tidligere, havde jeg planer om at vise jer nogle billeder fra vores tur i Singapore Night Zoo som vi besøgte i starten af april da min mor var her. Selvom det er ved at være et stykke tid siden, så skal man jo holde hvad man lover.
Dog skal det ikke ikke være nogen hemmelighed, at jeg helt overvejede at lade være med at lave dette indlæg. Det viste sig nemlig, at de billeder som vi rent faktisk tog, ikke viste sig at være særlig gode. Helt ærligt, så tror jeg aldrig at vi har taget så dårlige billeder før.. :-/  - Nå, men en af grundene til dette var, at man ikke måtte bruge flash på sit kamera, og da det var bælg ragende mørkt da vi besøgte parken (der er jo en grund til at det hedder night zoo ikke) ja så er det altså lidt svært at tage gode billeder. Især fordi man skal koncentrere sig ekstra meget om at holde kameraet stille for bare at få en nogenlunde chance for at se hvilket dyr man egentlig har taget billede af bagefter ;-)
Men det kan selvfølgelig også bare være, at vi bør blive bedre til at lære alle kameraets funktioner at kende. Men til trods for det, har jeg nu alligevel valgt at lave et lille indlæg. Har kun udvalgt ganske få billeder, og det er måske ikke helt tydeligt på alle billederne, hvilket dyr vi prøver at tage billede af. Så vi kan måske med rette, kalde følgende lille billede-serie, for "gæt et dyr"?

 
Starter med U og slutter med V. Kan fortælle at den var så flot som den stod der og hylede, hvilket desværre ikke kommer til udtryk på billedet.

Noget med prikker..

Okay, det her er jeg ikke engang selv sikker på hvad er? Træstamme eller pungrotte??

 Noget med et langt næb som kunne klappe og med en stor pose under. Kaldenavn er `Pelle`..
De var lidt sjove at kigge på. Vi brugte i hvert fald lang tid på at stå og studere, at de sloges om den bedste sidde-pind i vandet

Hey, det blev da nogenlunde det her. Men kan så til gengæld ikke huske hvad det var for et dyr. Flot.. En eller anden form for ræv måske?

Det her bliver jeg nok nødt til at sige hvad er. Det er nemlig et flyvende egern! Her blev vi faktisk lukket ind i dens bur så ikke den ´fløj´væk.. Men i de 15 min hvor vi stod og betragtede det lille væsen fløj det ingen vegne.. Den spiste bare nødder

Hvem siger at det kun er for børn?

Det store dyr stod altså helt stille - men måske fotografen har fået en elefant-bajer for meget?!?

Hov, hvad er det? -et meget sjældent dyr med striber og briller?!..
Næ, det er vist bare Jakob og min mor i det lille nat-tog som vi kørte parken rundt i. - Kørte altså ikke så stærkt som det ser ud til ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar